اتحادیه پوشاک آثار برتر طراحان را به دست مصرف کننده می رساند

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک تهران و رییس شورای هماهنگی اتحادیه های پوشاک کشور به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش به گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر پرداخت و در خصوص اهمیت برگزاری رویدادهای ملی همچون جشنواره نقش تن پوش گفت: اینگونه رویدادهای ملی که با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی انجام می‌پذیرد، به علت ماهیت تبادل دانش در رشد صنف و صنعت پوشاک بسیار موثر هستند و سبب مشارکت هر چه بیشتر طراحان پارچه و لباس با صنف پوشاک می‌شوند. از اینرو این اتحادیه جهت اتصال هر چه بهتر زنجیره طراحان با تولیدکنندگان پوشاک از اینگونه رویدادها حمایت، پشتیبانی و استقبال می‌کند.

وی در رابطه با رویکرد و نگاه اتحادیه نسبت به خروجی این جشنواره عنوان کرد: طرح‌های ارائه شده در جشنواره نقش تن پوش با نظرات جامعه علمی دانشگاهی و کارشناسان صنفی و صنعتی مورد داوری قرار می‌گیرد و از این طریق طرح‌های شاخص از سراسر ایران مشخص می‌شود. طرح‌های برتر که از فیلتر داوری عبور کرده‌اند، بالطبع می‌توانند در بازار نیز با اقبال خوبی روبرو شوند. در همین راستا تولیدکنندگان صنفی عضو این اتحادیه از این طرح‌ها و طراحان دارای سبک حمایت می‌نمایند تا محصولات به دست مصرف‌کنندگان برسد. در حقیقت هدف اصلی این رویداد که ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است با کمک تولیدکنندگان پوشاک میسر و محقق می‌گردد.

شیرازی در خصوص لزوم مشارکت اتحادیه پوشاک در برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون جشنواره ملی نقش تن پوش توضیح داد: هویت ملی ملت‌ها با لباس نمود پیدا می‌کند و لذا مراکز تصمیم‌گیرنده و نهادهای فرهنگی حکومتی و دولتی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی نقشی بی بدیل ایفا می‌نمایند و طرح‌هایی که از طریق این نهادها تصویب می‌گردد، مسلماً در فرهنگ‌سازی ایرانی اسلامی پوشاک تاثیرگذار هستند. بالغ بر 90 درصد تولید و 100 درصد توزیع پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های صنفی انجام می‌پذیرد و از اینرو برای تحقق اهداف رویدادهایی از این دست، مشارکت اتحادیه‌های صنفی در فرایند تصمیم‌گیری‌ها امری ضروری و نیازی مسلم است تا طرح‌ها در میان مخاطبان با اقبال روبرو گردد.
رییس اتحادیه پوشاک تهران برگزاری جشنواره نقش تن پوش را جهت ایجاد انگیزه برای طراحان و هنرمندان جوان ضروری دانست و افزود: از نکات قابل تحسین در این رویداد شناخت نیازها و ایده‌پردازی و همچنین قدردانی از خلاقیت و توانمندی‌های هنرمندان و تمرکز این جشنواره بر تیشرت و پوشش سر است؛ زیرا این محصولات در همه سنین و اقشار جامعه پر کاربرد و مورد نیاز بوده و در جامعه نیز بسیار پر فروش است.

شیرازی ضمن اشاره به اهمیت حمایت و به تولید انبوه رساندن آثار برگزیده این جشنواره که از میان بیش از 1000 اثر دریافتی در سراسر کشور شناخته می شوند، تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی نیازمند توجه به تمامی حلقه‌های زنجیره دارد و لذا با عنایت به اهمیت طرح‌های مذکور در راستای این هدف، اتحادیه پوشاک تهران تمام تلاش خود را جهت تجاری‌سازی و حمایت از طرح‌های برگزیده جهت ورود به بازار مصرف می‌نماید.

رییس شورای هماهنگی اتحادیه های پوشاک کشوری ایجاد ساختار تشکیلاتی و نظام‌دهی به کلیه فعالیت‌های بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه مد و لباس را اقدامی راهبردی برشمرد و گفت: اتحادیه پوشاک تهران یکسالی است که جهت تکمیل زنجیره ارزش پوشاک و اتصال هر چه بهتر طراحان با تولیدکنندگان، جواز صنفی طراحان را صادر می‌نماید. همچنین در جهت ارتقاء دانش طراحان، برنامه‌های آموزشی متعددی با استفاده از مراکز دانشگاهی و انجام پژوهش‌های ملی و بین‌المللی با حمایت این اتحادیه برگزار می‌گردد که با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین این اتحادیه، اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی پوشاک، مد، طراحی و صنایع وابسته را از 20 لغایت 23 مهرماه در سال جاری برگزار می‌نماید که سالنی مجزا برای طراحان در نظر گرفته شده تا تولیدکنندگان با فعالیت‌های طراحان بیشتر آشنا شوند.

شیرازی در پایان ادامه داد: این نکته شایان توجه است که اتحادیه خدمات متعددی را برای طراحان در نظر گرفته، اما اولویت با طراحانی است که جواز صنفی خود را از این اتحادیه اخذ نمایند، از اینرو از همه طراحان عزیز دعوت می‌نماییم تا هرچه سریعتر به دریافت جواز خود از اتحادیه پوشاک تهران اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *